Nemzetközi szállítmányozás stratégia kidolgozása

    nemzetközi szállítmányozás kamionok

    Bár nehéz egy végleges listát megadni a minden vállalkozásra érvényes bevált gyakorlatokról, van néhány központi döntés, amelyeket figyelembe kell vennie a nemzetközi szállítmányozás kapcsán.

    Először meg kell határozni, hogy a világban hova tervezi a szállítást, és mely termékeket szállítja. Nem biztos abban, hogy melyik piacra terjeszkedjen először? Íme néhány mutató, amelyek segíthetnek leszűkíteni a kört.

    Kezdje kicsiben és egy közelibb helyre. Azzal, hogy a küldeményt az otthonhoz közel tartja, reális elvárásokat támaszthat az ügyfelekkel a szállítási időkkel és árakkal kapcsolatban. Ha kicsiben kezdi, azt is lehetővé teszi, hogy átérezhesse, mire van szükség a nemzetközi szállítmányozás bővítéséhez.

    Kövesse nyomon az aktuális keresletet. Tekintse meg üzlete forgalmi elemzését, és nézze meg, mely piacok vagy országok látogatják már online áruházát. Az érdeklődést az ügyfelek által a piacukra irányuló értékesítési kérések alapján is felmérheti és ezeket az adatokat beépíthet a nemzetközi szállítmányozásban.

    Fontolja meg bármely piac fő nyelveit a terjeszkedéshez. A kommunikáció elengedhetetlen az ügyfelekkel való kapcsolattartás során. Ha folyékonyan beszél néhány nyelvet, fontolja meg először az ezeket a nyelveket beszélő országokba való terjeszkedést. Ha csak egy nyelvet beszél, keressen más országokat vagy piacokat, ahol ez a nyelv kiemelkedő.

    Továbbá győződjön meg arról, hogy a termékpiac megfelel a célországnak. Vannak a világon olyan piacok, amelyekről úgy érzi, hogy jobban megfelelnek vállalkozásának, mint mások? Itt némi kutatásra lehet szükség még a nemzetközi szállítmányozás megvalósítása előtt. Az e-kereskedelmi elterjedtség ellenőrzése jó első lépés lehet. Vágjon bele az adott piacok fogyasztói trendjeinek és ízlésvilágának a feltérképezésében.

    Ezután pedig mérlegelnie kell, hogy mit is szállítson pontosan. Érdemes felajánlani a teljes termékcsaládot. Mielőtt azonban megkezdené a nemzetközi szállítmányozást az egész világon, gondolja át termékeinek és vállalkozásának ezeket a szempontjait.