Energiatudatosan döntenek a magyarok klímaberendezés vásárlásakor

    Az energiahatékonyság az árnál is fontosabb tényező a magyarok döntésében a légkondicionáló berendezések vásárlásakor – derül ki abból a felmérésből, amit a Daikin Hungary Kft. megbízásából a GfK piackutató készített.Watch Jarhead 3 : The Siege (2016) Full Movie Online Streaming Online and Download

    A kutatás során 2600 embert kérdeztek meg online kérdőívek segítségével. A megkérdezett személyek 93 százaléka az energiatakarékosságot, míg 90 százalékuk az árat tartja a legfontosabbnak egy új légkondicionáló berendezés vásárlásakor. A klíma teljesítményét a válaszolók 64 százaléka nagyon fontosnak, 27 százaléka pedig fontosnak nevezte – olvasható a tájékoztatásban.
    A felmérés arra is rámutat, hogy a magyar háztartások 24 százalékában van valamilyen légkondicionáló berendezés, 23 százalék tervezi, hogy klímát vásárol, míg 53 százalék nem tervez ilyen beruházást.
    A kutatás készítői rámutattak: a magyarok nemcsak a klímaberendezés vásárláskor, hanem annak használatakor is tudatosak. A légkondi-tulajdonosok 66 százaléka csak akkor kapcsolja be a berendezést, ha kint elviselhetetlenül hideg vagy meleg van. Az eredmények alapján 30 Celsius-fok Magyarországon az a hőmérséklet, amely felett bekapcsolják a berendezést.
    Figyelembe véve, hogy a statisztikák szerint 33 körül van évente azon napok száma Magyarországon, amikor a maximum hőmérséklet 30 fok fölé emelkedik, a légkondicionálók többségét éves összesítésben egy bő hónapig használják a háztartások kétharmadában. További 28 százalék már kissé hidegebb vagy melegebb idő esetén is a hűt vagy fűt klímájával, és csupán 2 százalék nyilatkozott úgy, hogy minden nap, vagy majdnem minden nap használja, időjárástól függetlenül.
    A szakértelem fontossága tükröződik a vásárlás helyében is a felmérés megállapítása szerint: a klímavásárlást tervezők 51 százaléka olyan specialistától venné meg a szerkezetet, aki egyben be is üzemeli azt, 42 százalék szaküzletben vásárolná meg a terméket, és csak 30 százalék menne a nagyobb elektronikai kiskereskedelmi láncok valamelyikébe.