Számos jogi- illetve gazdasági kötelezettséggel jár a cégalapítás, melyeket egy tapasztalatlan vállalkozó nem hogy nem tud fejben tartani, de még csak nem is ismer, nem hallott róluk. Mára már gazdasági- illetve jogi szakemberek foglalkoztatásával létrehoztak számos olyan vállalkozást, amelyek arra hivatottak, hogy megkönnyítsék a kezdő vállalkozók dolgát. Ezek a vállalkozások biztosítanak többet közt székhelyszolgáltatást, jogi- gazdasági tanácsadást is.
Miután létrehoztuk a cégünket, az első amivel szembesülünk a székhely problémája. Nehéz eldönteni, hogy gazdaságilag mi kifizetődőbb: a saját otthonunkat bejelenteni, mint székhelyt, vagy épp egy külön irodát bérelni erre a célra. Előbbivel az a probléma, hogy jóformán otthonunkhoz leszünk láncolva, ugyanis a székhely lényege, hogy a cég hivatalos levelezése erre a címre érkezik, és itt is kell átvenni a leveleket, valamint innét irányítják a csomagok küldését, és a NAV is ide érkezik az ellenőrzések alkalmával, ami váratlan időpontban szokott érkezni. Kellemetlen lehet, ha mondjuk épp ebédidőben jön az ellenőrzés. Az iroda bérlése sem épp kifizetődő, de ez az időnk helyett a pénzünket falja fel, ugyanis bérleti díjat kell fizetni a helységért, ha nem akarunk ott tartózkodni, akkor titkárnőt kell felvennünk, ami megint csak kiadás havonta.
Az ilyen problémák megoldásaként jött létre a székhelyszolgáltatás intézménye, ami lényegében megoldja a hely problémáját. A szolgáltató fogadja, kezeli, tárolja a leveleket és csomagokat, valamint adott esetben bemutatja azokat a NAV-nak.